Det här är vår nya säljare Jesper

20 januari, 2022

Möt Jesper Olsson, vårt nya tillskott på säljsidan. Jesper är en ung förmåga på 22 år som är född och uppvuxen i Ronneby. När han inte tar hand om kunder hos oss hittar man honom ofta i en hockeyrink iklädd domarmundering eller med racketen i högsta hugg på någon padel-bana.

– Jag är en en social och aktiv person som lätt blir lite rastlös om tillvaron skulle kännas handlingsfattig, säger Jesper när vi ber honom att kort beskriva sig själv.

– Förutom att Jesper är en trevlig prick, är han ung, engagerad och driven och det känns som han är helt rätt person för oss, säger Torgny Månsson, vd på IQITA.

Hockeyn har haft stor plats i Jespers liv ända sedan han var liten. Först som spelare men redan som tonåring fattade han tycke för rollen som hockeydomare som nu är ett av hans största intressen och en betydande del av hans fritidssysselsättning. På jobbfronten har Jesper, efter utbildning inom Barn och Fritid, bland annat jobbat som kundansvarig säljare i städbranschen och som handläggare på ett försäkringsbolag. Nya jobbet som säljare på IQITA ser han som en mycket spännande utmaning.

– Jag ser verkligen fram emot att jobba med teamet på IQITA. Det känns som att deras värdegrund stämmer väl överens med min och vi är tillsammans helt överens om vikten av att det vi erbjuder våra kunder verkligen löser deras behov och förbättrar deras vardag. Min grundinställning är att ett projekt är inte avslutat förrän kunden känner sig nöjd med sin investering.

Jesper delar också uppfattningen om fördelarna med aktivt nätverkande i olika sammanhang som IQITA har jobbat hårt med ända sedan start. Han menar att det är ett oslagbart sätt att få chans att visa vad man kan, bygga nya relationer och skapa ömsesidigt förtroende.

– Jag har redan ett ganska stort nätverk som jag hoppas kunna dra nytta av i min roll på IQITA men vill så klart gärna utöka det ytterligare. 

Jesper tycker att affärsområdena AV-teknik och telefoni känns mest spännande i IQITAS portfölj och något som han är ivrig att förkovra sig i.

– Här ser jag stor potential inför kommande kundmöten, säger Jesper.

Att man med tjänsterna IQITA erbjuder kan göra telefonen till ett mycket bättre arbetsverktyg är ett av argumenten han vill lyfta. IQITA har också mycket kloka lösningar för att höja kvaliteten på digitala möten, vilket han anser ligger helt rätt i tiden och att det finns ett stort behov av.

Vi hälsar Jesper välkommen till teamet på IQITA och önskar honom lycka till.