Jojje förstärker säljteamet på IQITA

24 oktober, 2022

”Jojje” Hahne, eller Jorge som hans riktiga förnamn är, tillträder tjänsten som ny säljare på IQITA den 1 november. I samma veva öppnar man också nya kontoret i Kalmar på Erik Dahlbergs väg i utkanten av centrum.

– Jojje delar företagets grundvärderingar och har bred kompetens och erfarenhet av försäljning av telefonitjänster. Han är dessutom en glädjespridare av rang och blir ett grymt bra tillskott till vårt säljteam. Vi är oerhört glada över att han valde att arbeta hos oss, säger Torgny Månsson, vd och grundare på IQITA.

– Det passar dessutom extra bra att Jojjes bas är i Kalmar eftersom vi inom kort öppnar vårt nya kontor där.

Jojje är ursprungligen från Chile och växte upp i Kalmar. Redan från starten i arbetslivet var det säljyrket som lockade mest, och han jobbade bland annat inom konfektion och hemelektronik. Efter utflykter till andra orter under några år, ledde livets väg honom tillbaka till Kalmar där han senast arbetat som Store Leader på Telia.

En kort period 2009 hoppade Jojje in som förstärkning på OnOff i Karlskrona där han lärde känna Peter Persson, som idag är säljchef på IQITA.

– Vi kände ganska omgående att vi delade samma värderingar när det gäller hur man bemöter kunder. Tiden där var fantastiskt bra eftersom jag och Peter kunde luta oss mot varandra för pepp och stöd, säger Jojje.

ÄLSKAR KUNDMÖTET
Även om Jojje nu kan räkna in 27 år inom säljyrket så är det fortfarande själva mötet med kunden som håller hans driv igång.

– Vare sig det gäller att hälsa glatt och utbyta leenden, kunna bryta isen och börja prata affär eller att vända en negativ kundupplevelse till en positiv, så ger det mig energi och glädje som varar.

Jojje har inte utbildat sig inom sälj utan är självlärd. Det administrativa, rapportering och uppföljning har han lärt sig genom åren, när det gäller säljarbetet är han ingen vän av avancerade strategier eller säljknep.

– Jag tycker mig ha hittat en framgångsrik väg genom att i alla lägen vara mig själv.

SER FRAM EMOT ATT LÄRA SIG MER
Telefoni och växellösningar kan Jojje på sina fem fingrar tack vare flera år i branschen. IQITA erbjuder också tjänster och produkter inom print, mötesteknik och IT vilket han menar känns jättespännande att få möjlighet att lära sig mer om.

– Det blir lite nytt för mig att ha utbud inom flera områden att erbjuda när jag är ute och träffar kunder, det ser jag fram emot väldigt mycket.

GILLAR ENGAGEMANGET HOS IQITA
På frågan om vad som lockade mest med att arbeta hos IQITA svarar han engagemanget, utan att tveka en sekund.

– Jag tyckte mig ganska omgående märka att för IQITA är kvalitet på affärerna betydligt viktigare än kvantitet. Att ta sig tid att lyssna för att på riktigt förstå uppdragsgivarens behov är A och O. Om inte produkterna eller tjänsterna vi säljer till en kund löser deras behov och förenklar deras arbetsvardag är affären inget värd och chansen att kunden återkommer borta, menar Jojje.

Fokus på användarvänlighet nämner han också som oerhört viktigt.

– Med användarvänlighet får man också ökad tillgänglighet. Det IQITA erbjuder bygger på avancerad teknik men den tekniken ska jobba i bakgrunden och aldrig störa eller komplicera användarens gränssnitt.

LÄNGTAR EFTER ATT FÅ BÖRJA
Nu ser Jojje mest fram emot att få komma i gång och få ge sig ut och snarast träffa så många potentiella uppdragsgivare som möjligt.

– Jag är bra på att peppa och att vara ett stöd för mina kollegor och hoppas kunna bidra till ännu mer arbetsglädje på kontoret. När jag inte jobbar kommer jag att fortsätta göra det jag gillar allra mest; att umgås med mina barn och min flickvän, roadtrippa och, när tid finns, nörda ut på mina intressen för vintage, klockor och jeans.

Välkommen till oss på IQITA, vi tycker det är grymt att ha dig ombord.