Casper är vår nya servicetekniker

Tisdag 18 oktober 2020

Nu har Casper Andersson redan varit i sin roll som IQITA-tekniker i drygt en vecka. Han ska specialisera sig på printteknik men kommer även att kunna ta mer IT-relaterade uppdrag.

— Den här rekryteringen känns riktigt bra. Trots sin ringa ålder på 22 år har Casper redan yrkeserfarenhet inom fiberteknik och som cnc-operatör där han arbetat med industrirobotar säger Torgny Månsson, vd på IQITA.

Casper har pluggat dator- och kommunikationsteknik i Kalmar och kommer också att utgå från IQITAS Kalmarkontor men kommer att arbeta över hela IQITAS geografiska område. Casper är redan i gång med uppdrag och parallellt med dem väntar utbildningar i Xerox regi för att ytterligare vässa kunskaperna i printteknik. Vid sidan om jobbet har Casper ett stort intresse för bilar och ny teknik.

Vi säger hej och välkommen Casper, vi hoppas att du ska trivas bra i vårt team.

IQITA levererar konferensteknik till nya Företagscenter Tennvägen 3

Nu är det klart att det blir IQITA som kommer att förse nya Företagscenter Tennvägen 3 i Karlskrona med teknik för effektiva möten.

— Vi känner oss mycket trygga med IQITA som leverantör av
tekniklösningar till lokalerna, det hjälper oss att göra företagscentret attraktivt på marknaden. IQITA har i processen visat på hög kompetens och kommit med kloka inspel. Vi uppskattar också deras engagemang, servicenivå och fokus på att se möjligheter och lösa problem, konstaterar Per Harrtoft, som är en av ägarna av nya Företagscenter Tennvägen 3 i Torskors industriområde i Karlskrona.

Företagscenter Tennvägen 3 är 3500 m2 stort och den första mars flyttade första hyresgästen PEAB in. I april följs de av ytterligare två företag och det finns plats för fler. Utklippan har valt att lägga extra mycket krut på gemensamhetsytorna i huset. Här iordningställs ett antal konferensutrymmen med utrustning för att skapa optimala förutsättningar för alla typer av möten, inte minst för möten på distans.

— Vi är stolta över att valet föll på oss och det känns väldigt bra att vi redan är igång med installationsarbetet. Tekniken är en oerhört viktig del i mötessammanhang, det vi levererar ska i första hand vara användarvänligt och driftsäkert för att vi ska leva upp till våra mål, säger Torgny Månsson, vd på IQITA, och fortsätter:

— Vi har riktigt bra lösningar för distansmöten med bland annat virtuella mikrofoner och smart styrda kamera- och ljudsystem. Vi underskattar inte möten IRL, men tycker att en ökning av andelen distansmöten är bra ur både kostnads- och hållbarhetsperspektiv.

Konferensutrymmena kommer även att vara bokningsbara för andra än husets hyresgäster och i uppdraget ingår också att driftsätta ett lättanvänt bokningssystem. Företagscentret ska stå klart i april och det finns lokaler som ännu inte är uppbokade.

— Den som vill hyra in sig i fräscha lokaler med fina gemensamhetsutrymmen och konferensmöjligheter utöver det vanliga får gärna höra av sig till oss, avslutar Per Harrtoft.

IQITA blir ny återförsäljare för FINQRS hantering av kundfakturor

IQITA och FINQR inleder nu ett samarbete kring FINQRS system för hantering av kundfakturor.
— En av våra viktigaste byggstenar är att vi ska leverera användarvänlighet. Det tydliga och lättarbetade gränssnittet i FINQR gör att tjänsten passar som hand i handske i vårt utbud, menar Torgny Månsson, vd på IT-företaget IQITA.
Bolaget tog sitt nya namn 2019 (tidigare Docuware Sydost) och uppdaterade i samma veva värdegrund och mål för marknadspositionering.

FINQR är ett optimerat och automatiserat kundfakturaflöde som IQITA nu blir ny återförsäljare för. Det ökar överblicken och kontrollen över kundreskontran och frigör värdefull tid för medarbetarna.
— Vi har själva hårdtestat och använt systemet under en tid och vi ser tydligt nyttan det skulle göra för våra kunder, säger Torgny.

David Olsson är partneransvarig på FINQR och känner sig nöjd och trygg med nya partnerskapet med IQITA.
— Det känns extra kul att välkomna IQITA som ny återförsäljare av vår fakturaservice eftersom vi har som mål att stärka närvaron i Blekinge och Småland. Vi vill hjälpa fler företag att uppnå Ekonomi-Nirvana, säger David.

Det som gör FINQR extra unika är att plattformen inte bygger på gamla strama standarder utan fungerar med alla ekonomisystem. Medarbetarnas tid och likviditeten är viktiga faktorer. FINQR optimerar och automatiserar kundfakturaflödet, kortar betalningstiden och ökar överblicken och kontrollen över kundreskontran, vilket frigör värdefull tid för medarbetarna.

Torgny är också övertygad om att betalupplevelsen är en känslig och viktig ingrediens i relationen med kunden.
— FINQRS fakturadesign är tydlig och har plats för varumärkesstärkande budskap vilket främjar kundernas lojalitet och möjlighet till merförsäljning, avslutar Torgny.

Läs om samarbetet på FINQRS webbsida: https://finqr.se/blogg/finqr-valkomnar-iqita-som-ny-partner-och-aterforsaljare/

IQITA startade 2014 och är en engagerad partner inom print, IT, AV och telefoni. Vi brukar säga att vi är gatsmarta på kontoret. Våra lösningar skall vara de bästa, inte de fetaste eller hetaste. Användarvänlighet är alltid viktigast för att generera nytta och förbättring.

Våra uppdragsgivare slipper oro och ovisshet kring leveranser och kostnader. Med engagemang och respekt i möte och dialog vill vi förtjäna den tillit som bygger långvariga affärsrelationer.